Če boste tržili svoje podjetje preko spleta, kmalu naletite na nove izraze v povezavi z optimizacijo za spletne iskalnike (SEO).
SEO (search engine optimization) je izraz, ki se uporablja za postopek pridobivanja večjega organskega prometa na spletno stran preko spletnih iskalnikov, kot je Google. Največ prometa na spletno stran se še zmeraj pridobi preko spletnih iskalnikov, vendar le, če je stran med prvimi zadetki, to pa dosežemo s spletno optimizacijo.
SEO je stalen in dinamičen proces, uporablja se za pridobivanje višje ocene spletne strani – višja kot je ocena (oceno dodeli iskalnik), višje je stran pozicionirana med zadetki iskanja, kar pa je z vidika marketinga ključnega pomena.
Obstaja mnogo teorij in izvedb optimizacije spletnih strani, vendar se bomo danes dotaknili le osnovnih pojmov.
Seznam osnovnih pojmov za začetnike
SERP (Search engine results page): je kratica za “stran rezultatov v iskalniku” ali “iskalni rezultati”. To so rezultati spletnih strani, ki jih vidite, ko vnesete iskalno frazo v Google ali drug iskalnik.
Meta oznake (meta tags): meta oznake so besede, ki se pojavijo v v ozadju (v html kodi) na spletni strani, vendar se ne pojavijo na vidnem delu strani. Iskalnikom povedo specifične informacije o spletni strani. Najpogostejše meta oznake so opis strani (description), ključne besede (keywords) in avtor.
Naslov strani (title tag): besede, ki se pojavijo v zavihku ali vrstici na samem vrhu spletnega brskalnika. “Title tag” opisuje glavni naslov strani.
Oznaka ALT (alt tag): oznaka se uporablja pri fotografijah. Iskalniki še ne morejo brati iz slik oz. ugotoviti kaj je na sliki, zato je treba zagotoviti nekaj besedila (alternativno besedilo), ki opisuje sliko. To besedilo se prikaže tudi, če slike ni mogoče prikazati.
Hiperpovezava (Hyperlink): ali kar povezava je lahko besedilo (največkrat obarvano z modro in podčrtano), slike ali video. Delujejo tako, da jih lahko pritisnemo. Povezave ponavadi povezujejo eno stran z drugo (v spletu ali v dokumentu).
Notranje povezave (Internal links): to so interne povezave na spletnem mestu, uporabljajo se za povezovanje pod-strani oziroma navigacijo po strani. Zunanje povezave so ravno nasprotno, te se uporabljajo za povezovanje zunanjih spletnih strani.
Ključne besede (Keywords): ključna beseda je iskalna beseda ali stavek. Uporabniki spleta jih uporabljamo pri iskanju preko spletnih iskalnikov (Google). Iskalnik preko ključnih besed najde ustrezne spletne strani in jih vrne v rezultatih iskanja.
Organski promet (Organic traffic): promet (obisk strani) na spletno stran, ki ga pridobivamo naravno iz iskalnikov in je brezplačen. Nasprotno naravnemu pridobivanju obiska je plačan promet, ki ga pridobivamo preko oglasov.
Črni klobuk (Black Hat SEO): če spletno mesto uporablja trike, s katerimi prelisiči spletne iskalnike za boljše rangiranje, npr.:
- preveč povezav,
- vsebuje povezave, ki niso povezane s spletnim mestom,
- uporablja plačane povezave,
- prenasičene vsebine s ključnimi besedami,
- nizka kakovost spletne strani,
- itd.
To so tehnike SEO, ki se štejejo kot črni klobuk (takšne strani spletni iskalniki kaznujejo).
Beli klobuk (White Hat SEO): visokokakovostne povezave (notranje in zunanje), kakovostna in uporabna vsebina, upoštevanje standardov in kvalitetna spletna stran so dobre prakse SEO, iskalniki takšnim stranem dodelijo visoke ocene in jih rangirajo najvišje med rezultatih iskanja.
Googlovi algoritmi: Google ima posebne algoritme s katerimi skrbi, da so najboljše strani tudi najvišje med rezultati. Algoritmi se ves čas spreminjajo. Namen posodobitev je zmanjšati uvrstitev spletnih strani v iskalnik, ki kršijo Googlove smernice z uporabo “Black Hat” tehnik.
Napisal: Matej Novak