Facebook – kakšen profil izbrati

Začetek vašega udejstvovanja na Facebooku je hudimano pomemben – samo enkrat lahko narediš prvi vtis. In naj bo ta vtis narejen na pravi platformi. Vrnitev v preteklost in popravljanje napačne izbire kategorij, je običajno misija nemogoče.

Kaj torej izbrati za vašo komunikacijo na Facebooku? Imate vsaj tri osnovne kategorije: zasebni profil, skupina ali stran; vsaka ima svoje prednosti in pomanjkljivosti. Ne obstaja najbolj prava kategorija, izbira je odvisna od vaših potreb in ciljev nastopa na FB. Nekaterim popolnoma ustreza zasebni profil, nekateri so pristaši skupin, večina pa se odloči za Facebook strani. V tem zapisu ne boste našli pravega odgovora, bo pa izbira zagotovo lažja.

Predvsem pripravite strategijo nastopa. Ne silite na Facebook zato, ker so tam že vsi ostali. Res je, da boste med zadnjimi, a za dobre se vedno prostor najde. Preverimo torej kaj ponuja “modra knjiga”:

Zasebni profil:

Namenjen je zasebni uporabi, uporabljamo ga vsi, ki smo na Facebooku; predstavlja spletno inačico našega življenja. Trenutno je po svetu 600 milijonov zasebnih uporabnikov tega družabnega omrežja. Na prvi pogled najbolj elegantna alternativa za poslovni nastop, saj lahko zaprošamo za “prijateljstvo” vsakogar in vse, kar nam prekriža pot, a ima tudi svoje pasti.

  • namenjen je fizičnim osebam, ki komunicirajo s svojimi PRIJATELJI (le te potrjujemo)
  • Uporabnik objavlja statuse, deli povezave, nalaga slike (teganje) in video, piše bloge, komentira druge objave, klepeta, “lajka”, uporablja različne aplikacije
  • Ima limit 5.000 uporabnikov (dvomim, da ste v vašem življenju voščili dober dan takšni številki ljudi, kvečjemu če ne delate na blagajni kakšnega hiperstora)
  • uporaba za poslovne namene se ob prijavi kaznuje z izbrisom in ves vaš trud se bo v nekaj sekundah spremnil v digitalni prah, brez možnosti povratka
  • nima statistik prikaza dogajanja in prikaza

Skupine:

Namenjene so interni komunikaciji, torej neke vrste debatnim krožkom, društvom, množicam, ki jih druži ista vsebina ali interes. Po načinu prikaza objave so podobne klasičnim www forumom, saj mora član priti na stran skupine, da preveri nove objave. Torej ne izkoriščajo glavne prednosti Facebooka – tega, da objava “sama” pride na uporabnikov news feed. Skupine so lahko odpre in se jim (brez potrjevanja) lahko pridruži kdorkoli, lahko so zaprte in vsako članstvo odobri admin, lahko pa so popolnoma skrite (ne najde jih niti google) in so dostopne samo z vabilom.

  • v skupini so ČLANI (ki jih ni/je treba potrjevati) in administratorja (ali več njih)
  • imamo odprte/zaprte/skrite skupine
  • člani lahko komentirajo, objavljajo, lajkajo … na prvi pogled enaka funkcionalnost kot pri zasebnih profilih
  • objave v skupinah so osebne, skupina kot taka ne more objavljati postov, administratorjev post se prikaže kot njegov oseben, ne kot objava skupine
  • nove skupine imajo tudi chat med člani (uporabno predvsem za interno komuniciranje, recimo v podjetjih)
  • vsebine strani iskalniki ne zaznajo, tudi če gre za odprto skupino
  • ni limita za število uporabnikov
  • ni statistike prikazov, aktivnosti uporabnikov, demografskih podatkov
  • ni možnosti dodajanja posebnih fb aplikacij in zavihkov
  • ima možnost pošiljanja zasebnih sporočil vsem članov (ta funkcija se izklopi pri številki 5.000 članov)

Strani:

Namenjene so komunikaciji podjetjij, storitev, blagovnih znamk in javnih osebnosti. Torej ne zgolj osebnim potrebam, temveč poslu. Na prvi pogled strani izgledajo kot zasebni profili, razlikujete jih lahko po tem, da ni potrebno “zaprositi” za prijateljstvo, dovolj je že klik na popularni gumb “všeč mi je”. Običajni uporabniki zato velikokrat mešajo ti dve kategoriji. A razlik je še veliko.

  • strani imajo svoje PRIVRŽENCE (oz. fane na katere ni številčne omejitve) in skrbnika (oz. več njih)
  • administrator (skrbnik) ni javen, saj se njegove objave prikažejo kot objave blagovne znamke
  • vsak lahko postane privrženec, ni potrjevanja, ni omejitve na število uporabnikov
  • stran je podobna zasebnem profilu, ima vse njegove funkcije z izjemo maila in chata
  • delijo se na komercialne strani in strani skupnosti (pri slednjem boste izgubili administratorske pravice, ko bo stran imela preko 10.000 uporabnikov, )
  • privržencem ne moremo poslati zasebnega sporočila, lahko pošljemo le posodobitve (notifications) ki pa jih skorajda nihče ne opazi, zato je njihova uporabnost minimalna
  • ima zelo natančno statistiko interakcij ( kjer lahko preverimo vse o obnašanju fanov, njihovo strukturo, aktivnost, geografsko poreklo, …
  • stran komunicira navzven z objavami, ki se izpisujejo na news feedu uporabnika (torej se fanu sploh ni potrebno vračati na stran, da bi izvedel kaj je novega)
  • vsebino na stani berejo tudi iskalniki, kar lahko s pridom izkoristimo za boljše prikaze na iskalnikih
  • je edina FB kategorija kjer lahko dodajamo posebne aplikacije in zavihke
  • imajo dodano funkcijo za oglaševanje
Vir: Matej Špehar, dostopno na spletnem naslovu<http://www.matejspehar.si>.