1. Zakaj segmentacija?
Zakaj sploh začeti z oblikovanjem različnih segmentov povsem dobre adreme? No, za začetek zato, ker je zelo daleč od »povsem dobre«.
Seveda si želite pošiljati email sporočila, ki bodo dejansko odprta in ki bodo vsebovala povezave, na katere bodo prejemniki kliknili. Da to dosežete, morate vašim prejemnikom ponuditi nekaj, kar jih dejansko zanima in ima zanje dodano vrednost.
V kolikor imate seznam z več kot 1000 naslovi, obstaja zelo velika verjetnost, da vaša generična ponudba ne bo zadovoljila vseh prejemnikov.
Primer: če vidite mladega moškega, ki vstopi v trgovino z nakitom, najverjetneje kupuje zaročni prstan. Ali pa je čas praznikov in izbira darilo. Njegova obleka in avto, ki ga je parkiral zunaj, vam dajo določen namig, kakšen cenovni razred ga bo zanimal. In to je tisto, kar trgovci počnejo že stoletja: berejo znake, zbirajo podatke in ustrezno ukrepajo, da lahko v pravem trenutku oblikujejo najboljšo ponudbo.
Seveda pa takšen način opazovanja, ko imate na voljo le email naslove, ni mogoč, zato je podatke potrebno pridobiti na drugačen način.
2. Ankete so odlično orodje
V kolikor takoj na začetku, ko se želi nekdo prijaviti na vašo mailing listo, postavite preveč vprašanj, ga lahko hitro odvrnete od namena. Običajno je v naši naravi, da smo zelo previdni pri zaupanju osebnih podatkov ali pa za to preprosto nimamo časa.
Svetujemo vam, da je vaš obrazec za prijavo na mailing listo sestavljen iz čim manj polj (običajno le polji za ime in email naslov), ostalo boste izvedeli kasneje. Takoj po prijavi naj prejemnik prejme avtomatski newsletter, kjer ga povabite, naj izpolni anketo na vaši spletni strani – tam lahko nato zbirate podrobnejše podatke o vašem prejemniku.
V kolikor boste ob registraciji pustili dober vtis, obstaja velika verjetnost, da bodo prejemniki želeli sodelovati in anketo tudi izpolnili, na voljo pa imate še boljšo možnost – kviz.
Oblikujte ga tako, da vaši prejemniki ne bodo imeli občutka, da jih zaslišujete, najbolje pa se seveda obnesejo kvizi, ki so zabavni.
Pomaga tudi, da prejemnikom v zameno za odgovore in njihov čas nekaj ponudite. To je lahko majhna nagrada, ki jo bo prejel nekdo, ki kviz izpolni ali pa nekaj, kar bodo prejeli vsi prejemniki brezplačno.
3. Kakšna naj bodo vprašanja?
To je običajno najtežji del. Ob prijavi prejemnika imate na voljo že nekaj malega podatkov, kot na primer email naslov in morda ime, starost in spol. Vprašanji za zadnja dva podatka je veliko bolje postaviti ob koncu ankete, kot že takoj ob prijavi, saj imate tako manj možnosti odmeta.
Svetujemo vam tudi, da dobro premislite in zbirate le tiste podatke, ki so za vaše podjetje ali blagovno znamko resnično relevantni in uporabni – to pa je, kaj zanima vaše prejemnike.
Podatke, kot so stopnja odprtih sporočil, stopnja klikov na povezave in število odjav pridobite s pomočjo statistike poslanih newsletter-jev. Preverite, ali vaš ponudnik email marketing storitev omogoča takšno statistiko in filtriranje ter razvrščanje podatkov , kakor tudi tudi izvoz zbranih podatkov za naprednejše analize v orodjih kot sta Excel in SPSS.
Glavni cilj takšnega zbiranja podatkov je oblikovanje različnih skupin prejemnikov glede na njihove skupne lastnosti in zanimanja. V kolikor jim namreč pošiljamo vsebino, ki odseva njihova interesna področja, jih bodo takšna email sporočila veliko bolj pritegnila. Za vas pa to pomeni višja stopnja odprtih sporočil in klikov na povezave.
Nekaj primerov vprašanj, ki merijo zadovoljstvo in jih lahko uporabite ne glede na panogo vašega podjetja:
- Katere vsebine bi si želeli videti pogosteje?
- Ali so vam všeč teme, o katerih pišemo?
- Vas bolj zanimajo promocijske ali izobraževalne vsebine?
- So vam bili všeč izdelki, ki smo vam jih ponudili?
- Kako pogosto želite prejemati naša sporočila?
4. Anketa v email sporočilu ali na spletni strani?
Pomembno vprašanje: preusmeriti obiskovalce na podstran oblikovano posebej za anketo ali pa anketo vključiti v newsletter? Svetujemo vam, da anketo vključite na vašo spletno stran, vaš naslednji newsletter pa naj vsebuje opazen klic k akciji (Call To Action – CTA), ki naj opozori bralce, da v zameno za določeno spodbudo izpolnijo anketo.
Druga možnost pa je pošiljanje newsletterjev z zelo osebnim tonom s strani vašega direktorja in postavljanjem posameznih ključnih vprašanj. Dandanes se veliko email oglaševalcev odloča za takšna osebna email sporočila, kjer oblika ni tako pomembna in je v polju pošiljatelja navedeno osebno ime enega od vodilnih zaposlenih.
Na takšen način se namreč izognemo občutku, da gre za masovno pošiljanje. Svetujemo vam, da poskusite takšen pristop in preverite, kaj najbolje deluje za vaše prejemnike.
Avtor: